Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 19, 2010

Percutian Utara Selatan (Day 1)

Akhirnya I bawak gak memory card datang office, so bole la nak update tentang Cuti-Cuti Malaysia kami yang dah agak basi tu. Hahaha... I bagi title percutian utara selatan sebab mula-mula kitaorang pegi langkawi and balik dari langkawi esoknya kitaorang pegi PD (kira selatan gak la ek walaupun tak berapa nak selatan) lak untuk gathering organised by Sarah.

Disebabkan takde orang nak antar pegi LCCT, Hubby ajak I naik bas je pegi sana. Kononnya nak bagi Isyraf experience naik macam-macam kenderaan. Pagi-pagi lagi lebih kurang pukul 9, kami dah kuar umah amik teksi nak pegi KL Sentral. Ingatkan bila dah pukul 9 jalan tak jem la, rupanya sama je jemnya. Sampai je KL Sentral terus amik SkyBus pegi LCCT. Masa dalam bas tu mulut Isyraf tersangat la bising sampai I risau je kalau-kalau kena marah dengan orang yang duduk dekat-dekat ngan seat kitaorang. Boleh dikatakan bas tu bising ngan suara Isyraf je. Nasib la tak lama lepas tu Isyraf tido.

Muka excited first time naik bas.
Masa ni Isyraf tengah sibuk membebel tak ketahuan hala.

Sampai je LCCT kami terus check in apa-apa yang patut sebab masa tu kaunter dah bukak. Oh yea kami tak bawak stroller sebabnya stroller Isyraf tersangat la bulky so cam malas nak bawak.

Before naik flight, I buat susu siap-siap untuk Isyraf sebab masa tu memang time Isyraf minum Isyraf. Kat dalam flight terus bagi Isyraf susu and mamat tu pun terus tido. Nasib baik la gak Isyraf tido sebab baby-baby lain yang ada dalam flight tu boleh dikatakan semua menangis and ada gak yang meraung bila kapal terbang tu nak berlepas.

Budak kecik yang tido dengan jayanya kat dalam kapal terbang.

Masa ni Isyraf cam mamai-mamai lagi.
Isyraf terjaga pun sebab Daddy masukkan Isyraf dalam carrier.

Kuar je dari arrival hall tu, kami terus carik keta sewa, tapi cam tak best je package keta sewa kat airport ditambah lak ngan agent-agent keta yang kerek-kerek. So kami pun amik teksi pegi jeti. Kat jeti terus dapat keta ngan harga yang jauh lebih murah dari airport.

Dapat je keta terus pegi check in hotel. Nasib la dah buat online booking awal-awal. Masa kat hotel, bole lak mula-mula diaorang bagi bilik yang orang baru check out. Masa tu house keepingnye orang baru je nak start kemaskan bilik tu. Nasib la lepas tu diaorang bagi bilik lain.

Rehat-rehat jap kat bilik lepas tu terus keluar pegi Dataran Helang. Masa tu pun dah petang sangat, so kami hanya sempat pegi Dataran Helang je.

Isyraf ngan Eagle

Lepas dah puas amik gambar kat Dataran Helang, kami terus balik hotel balik. Malam tu kami just keluar pegi makan dan shopping. Disebabkan terlampau asyik shopping sampai lupa nak amik gambar.

Malam tu before tido, kami sibuk dok baca map and fikir siap-siap esok nak pegi mana.